از اصول ديجيتال ماركتينگ به عنوان ماركتر چه ميدانيد؟

تعريف اصول ديجيتال ماركتينگ چيست ؟

اصول ديجيتال ماركتينگ تركيبي از استراتژي هاي آنلاين مختلف اند

و شامل رويكردي كلي به مجموعه اي از فعاليت هاي ماركتينگ در پلتفرم هايديجيتال مي شوند.

هر روزه در سرتاسر جهان اين روش ها با اختراع تكنولوژي هاي جديد آپگريد مي شوند.

با اين حال اينترنت ماركتينگ در سال هاي اخير شاهد رشد خيره كننده اي بوده است.

آيا مي خواهيد بدانيد كه چگونه روند و اصول ديجيتال ماركتينگ خود را بهبود ببخشيد؟

با ما همراه باشيد و از استراتژي هاي اينترنت ماركتينگ كه منجر به رشد و پيشرفت شده اند مطلع شويد.

 

هر بازارياب ديجيتال نياز دارد كه از تغييرات مداومي كه در دنياي اينترنت ماركتينگ به وقوع مي پيوندد با خبر باشد.

پروژه هاي تحقيقاتي كه بودجه اي حدود ۱۲۰ ميليون دلار در سال ۲۰۱۸ در سرتاسر بازار جهاني را به خود جذب كرده اند.

با اين حال يك بازارياب مدرن بايد بسيار باهوش و زيرك باشد.

 

او بايد مدام به دنبال پيدا كردن راه هايي مناسب براي برقراري ارتباط موثر با مشتريان خود باشد.

فرد بايد اين درك را داشته باشد كه هر مشتري در هر مرحله از فرايند بازاريابي جايگاه متفاوتي دارد.

بنابراين، يك بازارياب بايد مدام در حال خلاقيت و تلاش براي رسيدگي به نياز هاي مشتريانش باشد.

اصول ديجيتال ماركتينگ به شما نشان مي دهد كه تكنيك هايي كه

تا چند سال پيش بسيار مفيد بوده اند، ممكن است ديگر قابليت استفاده نداشته باشند.

 

براي موفقيت در ماركتينگ، افزايش شناخته شدن برند، بالا بردن وفاداري و افزايش مشاركت مشتري،

بياييد نگاهي به  اصول ديجيتال ماركتينگ بياندازيم:

بررسي ۱۰مورد از اصول اوليه ديجيتال ماركتينگ

سرمايه گذاري در حوزه ي هوش مصنوعي و آموزش ماشين محور را مورد ارزيابي دوباره قرار دهيد.

وقتي كه در مورد تمام اصول ديجيتال ماركتينگ فكر مي كنيد،

نقطه تمركز شما بايد بر روي هوش مصنوعي و آموزش ماشين محور باشد.

در اين دوران مي توان با قطعيت از پيشتازي هاي هوش مصنوعي و آموزش ماشين محور سخن گفت.

 

اگرچه بات هاي سخنگو چند سالي است كه مرسوم شده اند ولي عموما براي خدمات مشتريان استفاده مي شوند.

اما به زودي تغييرات بزرگي در اين وضعيت بوجود خواهد آمد. بات هاي رسانه هاي اجتماعي

تمام عرصه ارتباط موثر با مشتري را در اختيار خود خواهند گرفت و برند ها نياز پيدا مي كنند

براي ارتباط موثر با مشتري بر روي شبكه هاي اجتماعي متمركز شوند. تخمين زده مي شود

تا سال ۲۰۲۰ بيش از ۸۵ درصد ارتباطات با مشتري ها از طريق بات هاي سخنگو انجام شود.

 

اصول ديجيتال ماركتينگ، هوش مصنوعي را به عنوان برگ برنده در اختيار شما مي گذارد.

بنابراين نياز است استراتژي خود را به روز كرده و از بات ها براي هماهنگي با نياز هاي مشتريان خود بهره ببريد.

تمركز بر روي به اشتراك گذاري ويدئوهاي لايو در رسانه هاي اجتماعي را بيشتر كنيد.

استفاده از ويدئوهاي لايو هر روزه در حال رشد مي باشد.

استفاده از اين ويدئو ها از اصول ديجيتال ماركتينگ موفق است.

يك ويدئوي خوش ساخت هميشه چشمگيرتر از متون نوشتاري يا تصوير است.

فارغ از اين كه در كدام يك از رسانه هاي اجتماعي نظير فيسبوك، يوتيوب، اينستاگرام و …

به ماركتينگ مي پردازيد، همراه از ويدئو هاي لايو بهره ببريد.

 

به آمار زير توجه كنيد تا اهميت استفاده از ويدئو هاي لايو را بيشتر درك كنيد:

  • بينندگان يوتيوب ميلياردها ساعت ويدئو بر روي پلتفرم اين سايت مي بينند.
  • استفاده كنندگان فيسبوك روزانه بيش از ۸ ميليارد ساعت ويدئو مشاهده مي كنند.
  • ۸۲ درصد مخاطبان توئيتر نيز از محتواي ويدئويي استفاده مي كنند.
  • تحقيقات نشان مي دهد بيش از ۸۰ درصد مردم ترجيح مي دهند از محتواي ويدئويي بهره ببرند.
 

اگر سازماني قصد رشد در سال هاي آتي را دارد بايد با توجه به اصول ديجيتال ماركتينگ

بر روي ويدئو هاي لايو و به طور كلي محتواي ويدئويي سرمايه گذاري كند.

ويدئوها بايد انعطاف پذير و منحصر به فرد باشند و به صورت مناسبتي توليد شوند.

به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه مخاطبان هدف شما ويدئو ها را از طريق گوشي موبايل مي بينند

بنابراين ويدئو هاي لايو بر روي گوشي هاي هوشمند از پر سودترين روند ها و اصول ديجيتال ماركتينگ خواهند بود.

با بازانديشي، شبكه ها و وبسايت هاي مناسب و منعطف براي تلفن هاي همراه طراحي كنيد.

يكي از اصول ديجيتال ماركتينگ توجه و تكيه بر تكنولوژي هاي موبايل محور است. مطابق با الگوريتم جديد گوگل، اگر وبسايت يك شركت با موبايل ها همخواني نداشته باشد، به شدت جريمه خواهد شد و نخواهد توانست رتبه هاي بالايي در جستجو ها به دست آورد.

در حال حاضر موبايل ها به ابزاري براي توده ها تبديل شده اند. امسال نيز پيش بيني شده است كه استفاده از ويدئو ها در موبايل ها با ۲۵ درصد افزايش و در كنار آن با كاهش استفاده از لپتاپ ها همراه خواهد بود.

پس در اين مسابقه از رقباي خود پيشي بگيريد و وبسايت خود را منعطف و موبايل محور طراحي كنيد. روش RWD بهترين تجربه بازديد از سايت را براي كاربران ايجاد مي كند در حالي كه روش AWD اين بازديد و طراحي را با دستگاه موبايل همخواني مي دهد.

براي اين كار بهتر است با برنامه ريزي، نقد هاي مربوط به انواع طراحي و نمونه هاي اجرايي را بررسي كرده و بهترين استراتژي موبايل محور را براي كسب و كار خود ايجاد كنيد.

 

استراتژي موبايل محور

اپليكيشن هاي موبايل تاثير حياتي اي بر تجارت شما مي گذارند.

استفاده از تكنولوژي هاي موبايل از بزرگترين و جديدترين خلاقيت ها در اصول ديجيتال ماركتينگ در سراسر جهان مي باشد و امروزه از بهترين ابزار هاي ديجيتال ماركتينگ به حساب مي آيد.

استفاده از سايت هاي موبايل محور ضروري است ولي اگر تمايل داريد در اين مسابقه پيشتاز باشيد بايد به سراغ طراحي اپليكيشن موبايل برند خودتان برويد. تخمين زده مي شود كه اين اپليكيشن ها چيزي حدود ۸۸ ميليارد دلار در سالهاي اخير درآمدزايي داشته اند.

 

موبايل اپليكيشن

 

بر روي تجربه ي مشتريان تمركز نماييد تا فروش B2B خود را افزايش دهيد.

فارغ از اينكه سازمان يا شركت شما از چه نوعي باشد، اين مشتريان هستند كه مانند خون جريان حياتي مجموعه شما به حساب مي آيند. اصول ديجيتال ماركتينگ بر اين نكته تاكيد دارد كه در برنامه هاي خود تمركز را بر روي افزايش كمي و كيفي تجربه هاي مشتريان خود بگذاريد و به اين طريق يكي از هسته هاي اصلي ديجيتال ماركتينگ خود را بهبود ببخشيد.

تجربه ي رضايت بخش مشتري به تيم كمك مي كند كه علاوه بر حفظ مشتري، مراجعه كننده هاي جديدي را نيز جذب كند. بنابراين نياز است كه موارد زير در اولويت قرار بگيرند:

  • ساختن رابطه با مشتري
  • تنظيم كردن ماركتينگ با نياز هاي مشتريان
  • ايجاد امكان تجربه هاي منحصر به فرد به وسيله ي ابزارهاي ماركتينگ

 

ارزيابي مجدد كمپين تبليغاتي از طريق پلتفرم رسانه هاي اجتماعي

تبليغات شيوه اي جديد براي داستان سرايي است و يكي از برگ برنده هاي شما در روند و اصول ديجيتال ماركتينگ خواهد بود.

امروزه تبليغات در رسانه هاي اجتماعي بيش از هر شكل ديگري موثر است. هر برند معتبري، كمپين هاي تبليغاتي مخصوصي را در بالاترين سطح ممكن در رسانه هاي اجتماعي به راه مي اندازد تا از اين طريق مخاطبان بيشتري را تحت تاثير قرار دهد. ولي براي پيروز شدن در اين رقابت سخت نياز است كه برنامه ريزي دقيقي انجام دهيد.

در بلاگ مديااد بخوانيد:  تبليغات همسان چيست و در نقاط مختلف دنيا چگونه است؟

اصول ديجيتال ماركتينگ از شما مي خواهد كه با توجه به تغييراتي كه رسانه هايي نظير فيسبوك، توييتر و اينستاگرام در پلتفرم هاي خود ايجاد مي كنند، استراتژي خود را پايه ريزي و مدام آپديت نماييد. براي اين كار همچنين لازم است كه نگاهي به ايرادات و نقدهاي وارد شده به آنها از طريق كاربران داشته باشيد.

پلتفرم سوشال مديا

براي سود بيشتر در بنيان هاي ماركتينگ محتوايي خود تجديد نظر كنيد.

يكي ديگر از اصول ديجيتال ماركتينگ تجديد نظر مداوم و استفاده از محتواي منحصر به فرد ماركتينگ براي پيشي گرفتن از رقبا است. اين شكل از ماركتينگ يكي از مدرن ترين و مفيدترين ابزار هاي امروز دنياي ديجيتال است.

ماركتينگ محتوايي در سالهاي اخير با پيشرفت هاي قابل توجهي روبرو شده است و متخصصان را مجاب كرده است كه سال ۲۰۱۸ را دوره ي موج چهارم ماركتينگ محتوايي بدانند. “ موج چهارم ماركتينگ محتوايي در حال ظهور است و در آن محتواي كنشگرانه و اپليكيشن هاي ماركتينگ و سايت هاي متناسب به دقت گسترش يافته اند.”

منظور از محتواي كنشگرانه نوعي سند و اطلاعات است كه بر مبناي مشاركت و عمل متقابل مشتريان تنظيم مي شود. اين شكل از بازاريابي فوايد چشمگيري براي تجارت شما خواهد داشت. بر همين اساس است كه اصول ديجيتال ماركتينگ بر خلق محتواي كنشگرانه و ماركتينگ محتوايي تاكيد دارد.

اصول ماركتينگ محتوايي

از بازاريابي اينفلوئنسر ها براي افزايش كيفيت تجربه از برندتان استفاده كنيد

اينفلوئنسر ماركتينگ نيز امروزه از روش هاي در حال پيشرفت مي باشد زيرا عمده ي تبليغاتي كه در رسانه هاي اجتماعي انجام مي شود توسط اين افراد مي باشد. اين روش مزاياي مختلفي دارد. براي مثال بر روي فرايند خريد محصول توسط مشتري تاثير مي گذارد.

 

يكي از اصول ديجيتال ماركتينگ اين است كه براي استفاده بهينه از اين روش بايد بتوانيد انواع مختلف اينفلوئنسر ها را كه در مقياس هاي متفاوتي فعاليت مي كنند در يك كمپين تبليغاتي يك پارچه به خدمت بگيريد. بازاريابان همچنين مي توانند رويكرد هاي مختلف را مانند وفاداري، معرف ها يا هواداراي را براي نتايج بهتر تركيب كند.

 

بر روي جستجوي صوتي سئو محور تمركز بيشتري داشته باشيد

جستجوي صوتي در صدر روند هاي سئو در عصر حاضر قرار دارد. اين تغييرات براي هميشه اصول ديجيتال ماركتينگ و سئو را دستخوش تغيير كرده است. امروزه اكثريت افراد بين ۱۸ تا ۴۳ سال جستجوي صوتي را ترجيح مي دهند و اين دو دليل عمده دارد:

  • راهي طبيعي و مكالمه محور براي كسب اطلاعات است
  • كاربران پاسخ هاي مستقيم را بر رويكرد هاي غير شخصي ترجيح مي دهند.

جستجوي صوتي ويژگي هاي لازم براي كمك به رشد تجارت شما را داراست.

جستجوي صوتي سئو

ماركتينگ آفلاين را نيز تقويت كنيد.

اين آخرين اصل از اصول ديجيتال ماركتينگ است اما به هيچ عنوان بي اهميت نيست. اگرچه ماركتينگ آنلاين بهترين و موثرترين راه براي جذب مشتريان است اما ماركتينگ آفلاين نيز مزاياي ضروري بخصوصي را براي شما فراهم مي كند.

در ميان مجموعه اي از فعاليت هاي آفلاين – شبكه سازي، مشاركت كلامي، انتشارات كاغذي، تماس هاي تلفني و … تركيب مناسبي را كه براي تجارت شما مناسب است را انتخاب كنيد و از آنها براي ساختن برند خود بهره ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.