آرشیو آبان ماه 1398

آشنايي با سبك هاي دكوراسيون داخلي

نكاتي براي نگهداري اقلام دارويي و اجاره انبار براي آنها
تفاوت بين اجاره انبار كانتينر ، كانتينر كشتيراني و كانكس
آشنايي با اصول انبارداري و اجاره انبار
اجاره انبار كوچك در غرب تهران
اجاره انبار خانگي در غرب تهران
اجاره انبار در غرب تهران

چگونه كابينت هاي قديمي خود را نو كنيم؟

چگونه كابينت هاي قديمي خود را نو كنيم؟

كابينت هاي خود را بدون اينكه عوض كنيد، نو كنيد، ممكن است بازسازي كابينت ها در يك آشپزخانه هميشه

عملي و يا مقرون به صرفه نباشد ولي شايد شما كابينت هاي خودتان را دوست داشته باشيد و كابينت هاي شما

فقط به در و يا رنگ جديد نياز داشته باشند.

پروژه: نو كردن و يا رنگ كردن كابينت هاي آشپزخانه

چرا نو كردن:  اگر سالم است و فقط مي خواهيد ظاهري جديد به آنها بدهيد يا از رنگ آنها خسته شديد و دوست داريد

تنوع رنگ جديد را در آشپزخانه تجربه كنيد بازسازي بهترين كار است

آيا پروژه بازسازي آشپزخانه را شروع كنيم يا نه؟

اول از همه قبل از بازسازي به اين موضوع فكر كنيد كه آيا كابينت شما تا 10 سال ديگر سالم باقي خواهد ماند يا خير؟

اگر بدنه ي كابينت شما خيلي داغون و در ساختار نيز خراب است، در اين حالت مجبور هستيد به جايگزين كردن

كل مجموعه ي كابينت ها فكر كنيد.اگر كابينت هاي شما قاب هاي محكمي دارد، بازسازي آن ها مي تواند يك راه حل مناسب باشد.

هزينه ي اين كار چقدر خواهد بود؟

اگر بازسازي شما در حد رنگ كردن در ها باشد هزينه زيادي نخواهد برد ولي اگر قرار است در كابينت ها تعويض گردد

كمي هزينه بالا خواهد رفت و براساس ميزان كابينت هاي شما محاسبه مي شود

چه كسي را استخدام كنيد

اگر بخواهيد كابينت هاي خود را يك رنگ ساده بزنيد، خودتان نيز مي توانيد آن را انجام دهيد. حتي تعويض دستگيره ها نيز ساده است

ولي اگر وقتتان كم است و يا حوصله اين كار را نداريد مي توانيد از يك دستيار كابينت كار كمك بگيريد و اگر حجم بازسازي شما

گسترده تر باشد،حتما قبل از انجام آن با معماران، طراحان آشپزخانه  مشورت كنيد و مي توانيد ار كساني كه در اين كار با تجربه هستند

كمك بگيريد.

ايده هايي براي نو كردن كابينت هاي آشپزخانه

 

تم هاي سياه-سفيد هرگز از مد نمي رود و هميشه ظاهري جديد و جذاب دارند.

پيشخواني مشكي و براق با يك كابينت سفيد، آشپزخانه را موقر، زيبا و راحت جلوه مي دهد. هيچ چيز در اينجا

درهم برهم و پيچيده نيست. همانند تصوير زير كه دو جفت درب شيشه اي قاب دار در دو طرف ماكروويو و اجاق،

يكنواختي را از بين برده اند.

در اين كابينت ها در تصوير فوق تعويض شده اند و يك تم ملايم و معاصر را به فضا داده اند. توجه داشته باشيد

كه درهاي كابينت سبكي ساده دارند و سطوح آن ها تخت مي باشد كه به سبك “شيكِر” معروف اند.

اين يكي از سبك هاي مناسب و زيبا براي درب كابينت هاست و مي تواند در هر دو طراحي داخلي مدرن و سنتي به كار برده شوند

قبل از طراحي:

بياييد نگاه دقيق تري به برخي آشپزخانه ها داشته باشيم كه چگونه به سادگي تغيير كرده اند،

اين آشپزخانه داراي سنگ گرانيتي براي صفحه كار است كه اين گزينه مناسبي است و از سويي كاشي بين كابينت ها

از نوع مرغوبي انتخاب گرديده پس بايد نگه داشته شود ولي كرم با رگه هاي فراوان بر روي چوب باعث مي شود چوب خام بنظر برسد.

بعد از طراحي:

با تغيير درهاي كابينت و كشوها با چوب افرا و استفاده از رنگ تيره تر، آشپزخانه زيباتر بنظر مي رشد.

چوب افرا داراي دانه هاي ملايم و كمتري است و رنگ تيره احساس بهتري به اين فضا مي دهد.

قبل از طراحي:

باز در اين آشپزخانه فقط چوب ها تعويض گرديده است

بعد از طراحي:

توجه داشته باشيد كه اكثر عناصر اصلي آشپزخانه همچنان باقي مانده است. تفاوت ايجاد شده فقط در درب ها و كشوها است

همچنين قاب چوبي يخچال كه در ديد بود ابزار خورده است و بدنه ي جزيره بيشتر از قبل محسوس مي باشد.

بنابراين ساخت اين آشپزخانه خيلي بهتر است.

قبل از طراحي:

يك بار ديگر دانه هاي درشت بر روي كابينت با چوب درخت بلوط ديده مي شود كه باعث مي شود از ارزش اين آشپزخانه كاسته شود.

ولي به جز اين نكات منفي موارد مثبتي هم وجود دارد كه قابل توجه است، مانند وجود يك پنجره ي بزرگ بالاي سينك كه باعث مي شود

ميزان زيادي نور طبيعي وارد فضا شود و صفحه گرانيتي و لوازم خانگي بروز.

بعد از طراحي:

اين بار، كابينت ها، درب ها و كشوها در آشپزخانه باقي مانده اند اما به طور كامل رنگ آميزي شده اند. همچنين مشاهده مي كنيد

كه دستگيره ها تعويض شده است. اكنون تضاد بين صفحه گرانيتي تيره با كابينت روشن يك روش ماهرانه است

كه باعث شده فضا احساس شادتر و تميزتري به خود بگيرد.

قبل از طراحي:

در بعضي موارد ممكن است با سطوح آسيب ديده رو به رو شويد.  مهم ترين چيز راجع به چوب اين است كه مي تواند آسيب ببيند

و تورفتگي داشته باشد و همچنان براي زندگي مجدد احياء شود. تا زماني كه چوب به علت خيسي تاب ورنداشته است

از آن نااٌميد نشويد.

بعد از طراحي:

در اينجا تعمير شده است و اثري از خراش و لك بر روي آن نيست. تا زماني كه در كار با چوب به مهارت دست پيدا نكنيد،

نياز داريد تا يك نفر اين كار را براي شما انجام دهد.چون كار با چوب كمي مشكل است و نيازمند تجربه مي باشد.

قبل از طراحي:

چه چيزي در مورد چوب بلوط به چشم مي آيد؟ اين حمام، كابينت هايي بسيار عالي با مقدار زيادي كشو و فضاي ذخيره دارد،

فقط مشكل آن اين است كه بسيار سبك آشپزخانه اي دارد.

بعد از طراحي:

توجه داشته باشيد كه بدنه ي اصلي، ميز گرانيتي، آينه، سينك و لوله كشي مانند قبل باقي مانده است.

يك رنگ سفيد بر روي كابينت ها باعث تغيير اساسي آن شده است.

قبل از طراحي:

اين آشپزخانه ي مدرن و جذاب، صفحه تيره سنگي زيبا و كاشي هاي شگفت انگيز در ديوار پشت سينك خود را داراست.

حتي لوازم خانگي آن بروز هستند. اما رنگ چوب و سبك درهاي آن با فضا سازگار نيستند.

بعد از طراحي:

اين آشپزخانه به كابينت هايي با رنگ مشكي و درب هايي با سبك ممبران تبديل شده است

و  باعث گرديده تا فضا احساس مدرنيته داشته باشد. توجه كنيد كه در اينجا يك عنصر اصلي فقط تغيير پيدا كرده است

و آن به كار گيري رنگ درست در فضاي آشپزخانه است.

معماري و طراحي دكوراسيون داخلي آناميس تالار هاي پذيرايي

 

مقدمه اي بر دكوراسيون داخلي تالار پذيرايي

طراحي داخلي تالار پذيرايي و دكوراسيون داخلي آناميس آن، بايستي به شكلي باشد كه در عين جذابيت و ماندگاري در ذهن،

از نظر‌ امكانات و كاربرد نيز در سطح خوبي باشد. اين هدف، هنگامي عملي مي شود كه طراحي داخلي با ملزومات

و عناصر‌ داخلي (مثل ميز، صندلي، گچبري و غيره) هماهنگي خوبي داشته باشد. همچنين در طراحي داخلي تالار پذيرايي بايد

به سقف و ديوارها توجه زيادي شود و تمام آن از يك تفكر و دكوراسيون داخلي آناميس پيروي‌ كنند.

دكوراسيون داخلي

 

تالار پذيرايي، يكي از مكان هايي است كه در آن تشريفات و تجملات، از اهميت بالايي برخوردار است.

سبك هاي مختلفي براي چيدمان دكوراسيون داخلي آناميس اين مجموعه وجود دارد كه هر كدام از اين سبك ها،

داراي احساس خاصي مي باشند كه در ميهمانان ايجاد مي شود. چيزي كه در طراحي داخلي تالار پذيرايي مهم تر از همه چيز است،

اين است كه شكوه و عظمت بصري در آن ملموس باشد و در كنار اين مورد با استفاده از ايده هاي مناسب، فضايي ايجاد شود

كه راحتي مهمانان در آن ها ديده شود.

ايجاد فضايي زيبا و آرام

اولين مشخصه اي كه در يك تالار پذيرايي مجلل و فوق العاده به چشم مي آيد، فضايي است كه براي پذيرايي از مهمانان

در نظر گرفته مي شود. همانطور كه در بند بالا نيز گفته شد، فضاي اين سالن بايد به شكلي باشد كه ميهمانان

احساس خوب و مثبتي داشته باشند و از اينكه ساعتي در اين فضا بوده اند، لذت برده باشند.

دكوراسيون داخلي

 

نورپردازي در طراحي داخلي تالار پذيرايي

نورپردازي سالن، ديگر فاكتور مهم و اساسي اي است كه در طراحي داخلي تالار پذيرايي به آن پرداخته مي شود.

استفاده از نورهاي زيبا و هماهنگ، تاثير زيادي روي جذابيت مراسم عروسي شما دارد و زيبايي تالار را دوچندان مي كند.

دكوراسيون داخلي

 

توجه به تزئينات داخلي سالن پذيرايي

ملزومات و تزئينات جانبي هرمكاني، براي زيباتر شدن محيط‌ تعبيه مي شوند و اين امر بر كسي پوشيده نيست.

در زمينه طراحي داخلي تالار پذيرايي نيز نياز است از ملزومات و وسايلي مثل پرده، وسايل نصبي روي ديوار و سقف و غيره

استفاده مي شود. براي مثال يكي از اصولي كه براي قرار دادن اين ملزومات در كنار يكديگر وجود دارد،

اين است كه رنگ پرده با ديوار و كف سالن در تضاد باشد تا جلوه بهتر و بيشتري داشته باشد.

از ديگر تزئينات سالن هاي پذيرايي، رو ميزي و كاورهاي صندلي است كه پيشنهاد مي كنيم رنگ آن ها را با رنگ پرده يكي كنيد.

دكوراسيون داخلي

 

گچبري سقف و ديوارهاي تالار پذيرايي

گچبري و طرح هاي روي ديوار و سقف در تالار پذيرايي، بهتر است از نمونه هاي مدرن و جديد الگو بگيرد.

همچنين مي توان با استفاده از نورپردازي هاي زيبا و جذاب، نمايي خاص و دلنشين را به گچبري ها و فضاهايي

كه به اين شكل تزئين شده اند بخشيد.

دكوراسيون داخلي

 

طراحي جايگاه عروس در تالار پذيرايي

جايگاهي كه عروس و داماد در آن قرار مي گيرند، جدا از محل ميهمانان است و بايد براي طراحي دكوراسيون داخلي آناميس اين قسمت،

ايده هاي جديدتري بكار برد. اين بخش بايد به بهترين شكل طراحي شود؛ چراكه چشمان تمام حاضران در سالن به اين قسمت است

و بسيار موردتوجه قرار مي گيرد. ايده هاي مختلفي را براي طراحي اين بخش مي توان بكار برد. مثلا مي توان از

يك پرده بزرگ و پرجلوه براي فضاي پشت اين مكان استفاده كرد؛ يا مي توان آب نمايي را تعبيه كرد كه زيبايي منحصر به فردي

را به اين فضا منتقل كرد.

دكوراسيون داخلي

 

ايجاد تقارن در طراحي داخلي تالار پذيرايي

در طراحي محيطي‌ مثل تالار پذيرايي، لازم است تا تقارن را در تمام بخش ها رعايت كرد. اين تقارن در ديوار، سقف،

كف و همچنين‌ فضاهايي مثل سِن بايد احساس شود. همچنين مي توان براي جلوگيري از تكراري به چشم آمدن فضا،

به صورت كاملا هوشمندانه اي از آينه و قاب هاي مجلل روي ديوار استفاده كرد. اين ايده باعث زيبايي هرچه بيشتر

نماهاي پس زمينه مي شود و جذابيت فضارا به همراه دارد. البته بايد اين نكته را در نظر داشت

كه تابلوهاي مناسب با سالن تعبيه شود تا محيط دچار دوگانگي نشود.

دكوراسيون داخلي

 

بهترين رنگ آميزي براي طراحي داخلي تالار پذيرايي

رنگ سفيد، يكي از رنگ هاي پركاربرد و محبوب است كه از زمان هاي گذشته تا كنون استفاده هاي زيادي داشته است.

اما استفاده مطلق از اين رنگ در دكوراسيون داخلي آناميس تالار پذيرايي اصلا جالب نيست. فرض كنيد ديوارها،

سقف تالار و تمام ساان سفيد باشد، لباس عروس نيز سفيد باشد و وي وارد شود؛ اصلا فضاي جالبي ايجاد نمي شود.

به همين علت شما مي توانيد از رنگ هاي ديگري مثل رنگ هاي تيره (مشكي، قهوه اي و غيره)،

رنگ هاي فانتزي (قرمز، آبي، زرد و غيره) استفاده كنيد. تا جايي كه مي توانيد از رنگ هاي پرانرژي و شاد استفاده كنيد

تا فضا بي‌روح نباشد.

معماري و طراحي داخلي تالار پذيرايي (8)

 

شمع آرايي روي ميز در دكوراسيون تالار پذيرايي

از ديگر ايده هايي كه براي دلنشين و زيباتر‌ شدن محيط تالار‌ پذيرايي مي توان استفاده كرد، بكارگيري ملزوماتي

مثل گل و شمع در كنار هم است. شمعداني هاي كوچك و گلدان هاي فانتزي پيشنهادهاي خوبي براي اين كار هستند

كه نمايي باشكوه به ميزهاي پذيرايي مي بخشد. همچنين تزئين ميز عروس و داماد با گل و شمع نيز، منظره اي فوق العاده

براي عكاسي ايجاد مي كند. شمع آرايي و گل آرايي ميز عروس و داماد، به دست متخصصين اين حوزه ها انجام شود بهتر است.

دكوراسيون داخلي

معماري و طراحي دكوراسيون داخلي تالار هاي پذيرايي مجالس

 

مقدمه اي بر دكوراسيون داخلي تالار پذيرايي

طراحي داخلي تالار پذيرايي و دكوراسيون داخلي آن، بايستي به شكلي باشد كه در عين جذابيت و ماندگاري در ذهن،

از نظر‌ امكانات و كاربرد نيز در سطح خوبي باشد. اين هدف، هنگامي عملي مي شود كه طراحي داخلي با ملزومات

و عناصر‌ داخلي (مثل ميز، صندلي، گچبري و غيره) هماهنگي خوبي داشته باشد. همچنين در طراحي داخلي تالار پذيرايي بايد

به سقف و ديوارها توجه زيادي شود و تمام آن از يك تفكر و دكوراسيون داخلي پيروي‌ كنند.

دكوراسيون داخلي

 

تالار پذيرايي، يكي از مكان هايي است كه در آن تشريفات و تجملات، از اهميت بالايي برخوردار است.

سبك هاي مختلفي براي چيدمان دكوراسيون داخلي اين مجموعه وجود دارد كه هر كدام از اين سبك ها،

داراي احساس خاصي مي باشند كه در ميهمانان ايجاد مي شود. چيزي كه در طراحي داخلي تالار پذيرايي مهم تر از همه چيز است،

اين است كه شكوه و عظمت بصري در آن ملموس باشد و در كنار اين مورد با استفاده از ايده هاي مناسب، فضايي ايجاد شود

كه راحتي مهمانان در آن ها ديده شود.

ايجاد فضايي زيبا و آرام

اولين مشخصه اي كه در يك تالار پذيرايي مجلل و فوق العاده به چشم مي آيد، فضايي است كه براي پذيرايي از مهمانان

در نظر گرفته مي شود. همانطور كه در بند بالا نيز گفته شد، فضاي اين سالن بايد به شكلي باشد كه ميهمانان

احساس خوب و مثبتي داشته باشند و از اينكه ساعتي در اين فضا بوده اند، لذت برده باشند.

دكوراسيون داخلي

 

نورپردازي در طراحي داخلي تالار پذيرايي

نورپردازي سالن، ديگر فاكتور مهم و اساسي اي است كه در طراحي داخلي تالار پذيرايي به آن پرداخته مي شود.

استفاده از نورهاي زيبا و هماهنگ، تاثير زيادي روي جذابيت مراسم عروسي شما دارد و زيبايي تالار را دوچندان مي كند.

دكوراسيون داخلي

 

توجه به تزئينات داخلي سالن پذيرايي

ملزومات و تزئينات جانبي هرمكاني، براي زيباتر شدن محيط‌ تعبيه مي شوند و اين امر بر كسي پوشيده نيست.

در زمينه طراحي داخلي تالار پذيرايي نيز نياز است از ملزومات و وسايلي مثل پرده، وسايل نصبي روي ديوار و سقف و غيره

استفاده مي شود. براي مثال يكي از اصولي كه براي قرار دادن اين ملزومات در كنار يكديگر وجود دارد،

اين است كه رنگ پرده با ديوار و كف سالن در تضاد باشد تا جلوه بهتر و بيشتري داشته باشد.

از ديگر تزئينات سالن هاي پذيرايي، رو ميزي و كاورهاي صندلي است كه پيشنهاد مي كنيم رنگ آن ها را با رنگ پرده يكي كنيد.

دكوراسيون داخلي

 

گچبري سقف و ديوارهاي تالار پذيرايي

گچبري و طرح هاي روي ديوار و سقف در تالار پذيرايي، بهتر است از نمونه هاي مدرن و جديد الگو بگيرد.

همچنين مي توان با استفاده از نورپردازي هاي زيبا و جذاب، نمايي خاص و دلنشين را به گچبري ها و فضاهايي

كه به اين شكل تزئين شده اند بخشيد.

دكوراسيون داخلي

 

طراحي جايگاه عروس در تالار پذيرايي

جايگاهي كه عروس و داماد در آن قرار مي گيرند، جدا از محل ميهمانان است و بايد براي طراحي دكوراسيون داخلي اين قسمت،

ايده هاي جديدتري بكار برد. اين بخش بايد به بهترين شكل طراحي شود؛ چراكه چشمان تمام حاضران در سالن به اين قسمت است

و بسيار موردتوجه قرار مي گيرد. ايده هاي مختلفي را براي طراحي اين بخش مي توان بكار برد. مثلا مي توان از

يك پرده بزرگ و پرجلوه براي فضاي پشت اين مكان استفاده كرد؛ يا مي توان آب نمايي را تعبيه كرد كه زيبايي منحصر به فردي

را به اين فضا منتقل كرد.

دكوراسيون داخلي

 

ايجاد تقارن در طراحي داخلي تالار پذيرايي

در طراحي محيطي‌ مثل تالار پذيرايي، لازم است تا تقارن را در تمام بخش ها رعايت كرد. اين تقارن در ديوار، سقف،

كف و همچنين‌ فضاهايي مثل سِن بايد احساس شود. همچنين مي توان براي جلوگيري از تكراري به چشم آمدن فضا،

به صورت كاملا هوشمندانه اي از آينه و قاب هاي مجلل روي ديوار استفاده كرد. اين ايده باعث زيبايي هرچه بيشتر

نماهاي پس زمينه مي شود و جذابيت فضارا به همراه دارد. البته بايد اين نكته را در نظر داشت

كه تابلوهاي مناسب با سالن تعبيه شود تا محيط دچار دوگانگي نشود.

دكوراسيون داخلي

 

بهترين رنگ آميزي براي طراحي داخلي تالار پذيرايي

رنگ سفيد، يكي از رنگ هاي پركاربرد و محبوب است كه از زمان هاي گذشته تا كنون استفاده هاي زيادي داشته است.

اما استفاده مطلق از اين رنگ در دكوراسيون داخلي تالار پذيرايي اصلا جالب نيست. فرض كنيد ديوارها،

سقف تالار و تمام ساان سفيد باشد، لباس عروس نيز سفيد باشد و وي وارد شود؛ اصلا فضاي جالبي ايجاد نمي شود.

به همين علت شما مي توانيد از رنگ هاي ديگري مثل رنگ هاي تيره (مشكي، قهوه اي و غيره)،

رنگ هاي فانتزي (قرمز، آبي، زرد و غيره) استفاده كنيد. تا جايي كه مي توانيد از رنگ هاي پرانرژي و شاد استفاده كنيد

تا فضا بي‌روح نباشد.

معماري و طراحي داخلي تالار پذيرايي (8)

 

شمع آرايي روي ميز در دكوراسيون تالار پذيرايي

از ديگر ايده هايي كه براي دلنشين و زيباتر‌ شدن محيط تالار‌ پذيرايي مي توان استفاده كرد، بكارگيري ملزوماتي

مثل گل و شمع در كنار هم است. شمعداني هاي كوچك و گلدان هاي فانتزي پيشنهادهاي خوبي براي اين كار هستند

كه نمايي باشكوه به ميزهاي پذيرايي مي بخشد. همچنين تزئين ميز عروس و داماد با گل و شمع نيز، منظره اي فوق العاده

براي عكاسي ايجاد مي كند. شمع آرايي و گل آرايي ميز عروس و داماد، به دست متخصصين اين حوزه ها انجام شود بهتر است.

دكوراسيون داخلي

آناميس و دكوراسيون داخلي پذيرايي با 5 توصيه ساده

آناميس

دكوراسيون داخلي پذيرايي يكي از اركان مهم خانه است و به اين علت كه اغلب محل ديدارها و گفتگوهاي اعضاي خانواده يا فاميل است

بسيار مهم تلقي مي شود، از اين رو دكوراسيون داخلي آناميس پذيرايي نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. به گزارش مجله دلتا،

اين بخش از خانه اولين محل بعد از راهروي  ورودي خانه است كه به چشم مي خورد وتمامي دورهمي ها در اين فضا برگزار مي شود.

پس بايد در نوع چيدمان، رنگ آميزي، انتخاب وسايل و لوازم مصرفي و.. در آن بسيار دقت كرد.

بر اين اساس مي توان گفت كه قدم اول در دستيابي به دكوراسيون داخلي آناميس پذيرايي كه هم بتواند داراي زيبايي و هم دكوراسيوني شيك

و خاص باشد مطالعه و دقت و توجه در چيدمان هاي به روز اين بخش از خانه است. چيدماني كه بر اساس سليقه

و اصول زيبايي شناسي چيده شده باشد حتما مورد توجه بسياري از افراد قرار خواهد گرفت.

هارموني در رنگ آميزيِ دكوراسيون داخلي پذيرايي

يكي از فاكتورهاي بسيار مهم در دكوراسيون داخلي پذيرايي توجه به استفاده از رنگهاست. اگرخانه شما متراژ كمي دارد

بايد دقت كنيد كه بهترين رنگ براي رنگ آميزي ديوارها و خريد مبل ها و ساير لوازم و وسايل مصرفي خانه براي دكوراسيون داخلي

آناميس پذيرايي كوچك استفاده از رنگ هاي روشن مخصوصا رنگ سفيد مي باشد. براساس روانشناسي رنگها رنگ سفيد جز آن

دسته از رنگهايي است كه مي تواند فضاي خانه تان را بزرگ تر نشان دهد و برعكس رنگهاي تيره كه نور كمتري را منعكس مي كنند

با انعكاس بالاي نور، روشنايي خوبي را نيز به اتاق پذيرايي شما ببخشد.

همان طور كه مي دانيد با انعكاس نور روشن به داخل منزل علاوه بر بهره مندي از منافع بالاي علمي و پزشكي آن مي توان

صاحب خانه اي روشن تر نيز شد. اما اگر سالن پذيرايي شما از داشتن پنجره هاي نور گير يا رنگ هاي روشن به روي ديوارها

بي بهره است مي توانيد با استفاده از روش هاي خلاقانه نورپردازي مثل استفاده از نورهاي مخفي و لوسترهاي زيبا اين فضا

را براي خود لذت بخش تر كنيد.

كف پوش

نوع رنگ بندي و جنس كف‎پوش استفاده شده در كف اتاق پذيرايي نيز يكي از عوامل مهم در تعيين زيبايي خانه و

نوع دكوراسيون داخلي آناميس پذيرايي به حساب مي آيد. در انتخاب كفپوش ها نيز هم چون انتخاب رنگ ديوارها بايد به اندازه و متراژ

خانه دقت فراواني داشت. بايد به اين نكته توجه كنيد كه همواره خريد هاي از روي مد و يا علاقه مندي به يك طرح خاص نمي تواند

به شما در داشتن خانه اي كه اصولي ساخته و چيده شده است كمك كند. بلكه درهر خانه اي بسته به نكات ذكر شده بايد

انتخاب هاي درست را تشخيص داده و بعد اقدام به خريد نمود.

مركزيت سالن

انتخاب يك نقطه كانوني در سالن و سپس انجام چيدماني منطقي بر اساس آن يكي ديگر از نكات بسيار مهم است.

بايد توجه داشت كه براي داشتن سالني زيبا بايد از اين نقاط تمركز به خوبي استفاده كرد.

يكي از اين نقاط طلايي كه به راحتي و البته با  كمي دقت در آن مي توان چيدمان خوبي را انجام داد و صاحب دكوراسيون داخلي

پذيرايي چشم نوازي شد، «تلويزيون» است. تلويزيون جز وسايلي است كه تقريبا در ساعاتي از روز تمام اهالي خانه را دور خود

جمع مي كند، پس چه خوب است اگر بتوانيم با مركزيت بخشيدن به اين وسيله، مبل ها و ساير وسايل مصرفي خودمان را بچينيم.

پرده

نقش پرده و فرش در دكوراسيون داخلي پذيرايي ايراني نقش عمده اي دارد. اغلب مردم علاقه بسيار زيادي به نصب پرده هاي رنگي

و زيبا در خانه دارند و اين امر سبب مي شود كه آنها با انتخابي آگاهانه به يك چيدمان زيبا دست پيدا كنند. براي اين كار تنها كافيست

كه پرده هايي را انتخاب كنيد كه با نوع اندازه و وسايل خانه تان هماهنگي داشته باشد.

ايجاد سطوح ناهمسان

اگر شما داراي خانه اي با متراژ بالا هستيد به راحتي مي توانيد با به كار بردن ايده تغيير سطح به خانه شيك و زيبا دست پيدا كنيد.

ايجاد سطوح ناهمسان در داخل سالن پذيرايي سبب مي شود كه هم بتوانيد فضاي مختص چيدمان مبل ها با ميز ناهارخوري

يا قفسه هاي تزئيني خود را از هم جدا كنيد و هم با اين كار جذابيت و زيبايي را به محيط زندگي خود ببخشيد. پس مي توانيد

با كسب اطلاعات دقيق از متراژ منزل و مشورت با يك آرشيتكت به راحتي فضاي داخلي خانه تان را تغيير دهيد

و صاحب دكوراسيون داخلي آناميس پذيرايي خاصي شويد.

دكوراسيون داخلي پذيرايي با 5 توصيه ساده

دكوراسيون داخلي پذيرايي

دكوراسيون داخلي پذيرايي يكي از اركان مهم خانه است و به اين علت كه اغلب محل ديدارها و گفتگوهاي اعضاي خانواده يا فاميل است

بسيار مهم تلقي مي شود، از اين رو دكوراسيون داخلي پذيرايي نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. به گزارش مجله دلتا،

اين بخش از خانه اولين محل بعد از راهروي  ورودي خانه است كه به چشم مي خورد وتمامي دورهمي ها در اين فضا برگزار مي شود.

پس بايد در نوع چيدمان، رنگ آميزي، انتخاب وسايل و لوازم مصرفي و.. در آن بسيار دقت كرد.

 

بر اين اساس مي توان گفت كه قدم اول در دستيابي به دكوراسيون داخلي پذيرايي كه هم بتواند داراي زيبايي و هم دكوراسيوني شيك

و خاص باشد مطالعه و دقت و توجه در چيدمان هاي به روز اين بخش از خانه است. چيدماني كه بر اساس سليقه

و اصول زيبايي شناسي چيده شده باشد حتما مورد توجه بسياري از افراد قرار خواهد گرفت.

هارموني در رنگ آميزيِ دكوراسيون داخلي پذيرايي

يكي از فاكتورهاي بسيار مهم در دكوراسيون داخلي پذيرايي توجه به استفاده از رنگهاست. اگرخانه شما متراژ كمي دارد

بايد دقت كنيد كه بهترين رنگ براي رنگ آميزي ديوارها و خريد مبل ها و ساير لوازم و وسايل مصرفي خانه براي دكوراسيون داخلي پذيرايي

كوچك استفاده از رنگ هاي روشن مخصوصا رنگ سفيد مي باشد. براساس روانشناسي رنگها رنگ سفيد جز آن دسته از رنگهايي است

كه مي تواند فضاي خانه تان را بزرگ تر نشان دهد و برعكس رنگهاي تيره كه نور كمتري را منعكس مي كنند با انعكاس بالاي نور،

روشنايي خوبي را نيز به اتاق پذيرايي شما ببخشد.

 

همان طور كه مي دانيد با انعكاس نور روشن به داخل منزل علاوه بر بهره مندي از منافع بالاي علمي و پزشكي آن مي توان

صاحب خانه اي روشن تر نيز شد. اما اگر سالن پذيرايي شما از داشتن پنجره هاي نور گير يا رنگ هاي روشن به روي ديوارها

بي بهره است مي توانيد با استفاده از روش هاي خلاقانه نورپردازي مثل استفاده از نورهاي مخفي و لوسترهاي زيبا اين فضا

را براي خود لذت بخش تر كنيد.

كف پوش

نوع رنگ بندي و جنس كف‎پوش استفاده شده در كف اتاق پذيرايي نيز يكي از عوامل مهم در تعيين زيبايي خانه و

نوع دكوراسيون داخلي پذيرايي به حساب مي آيد. در انتخاب كفپوش ها نيز هم چون انتخاب رنگ ديوارها بايد به اندازه و متراژ

خانه دقت فراواني داشت. بايد به اين نكته توجه كنيد كه همواره خريد هاي از روي مد و يا علاقه مندي به يك طرح خاص نمي تواند

به شما در داشتن خانه اي كه اصولي ساخته و چيده شده است كمك كند. بلكه درهر خانه اي بسته به نكات ذكر شده بايد

انتخاب هاي درست را تشخيص داده و بعد اقدام به خريد نمود.

مركزيت سالن

انتخاب يك نقطه كانوني در سالن و سپس انجام چيدماني منطقي بر اساس آن يكي ديگر از نكات بسيار مهم است.

بايد توجه داشت كه براي داشتن سالني زيبا بايد از اين نقاط تمركز به خوبي استفاده كرد.

يكي از اين نقاط طلايي كه به راحتي و البته با  كمي دقت در آن مي توان چيدمان خوبي را انجام داد و صاحب دكوراسيون داخلي

پذيرايي چشم نوازي شد، «تلويزيون» است. تلويزيون جز وسايلي است كه تقريبا در ساعاتي از روز تمام اهالي خانه را دور خود

جمع مي كند، پس چه خوب است اگر بتوانيم با مركزيت بخشيدن به اين وسيله، مبل ها و ساير وسايل مصرفي خودمان را بچينيم.

پرده

نقش پرده و فرش در دكوراسيون داخلي پذيرايي ايراني نقش عمده اي دارد. اغلب مردم علاقه بسيار زيادي به نصب پرده هاي رنگي

و زيبا در خانه دارند و اين امر سبب مي شود كه آنها با انتخابي آگاهانه به يك چيدمان زيبا دست پيدا كنند. براي اين كار تنها كافيست

كه پرده هايي را انتخاب كنيد كه با نوع اندازه و وسايل خانه تان هماهنگي داشته باشد.

ايجاد سطوح ناهمسان

اگر شما داراي خانه اي با متراژ بالا هستيد به راحتي مي توانيد با به كار بردن ايده تغيير سطح به خانه شيك و زيبا دست پيدا كنيد.

ايجاد سطوح ناهمسان در داخل سالن پذيرايي سبب مي شود كه هم بتوانيد فضاي مختص چيدمان مبل ها با ميز ناهارخوري

يا قفسه هاي تزئيني خود را از هم جدا كنيد و هم با اين كار جذابيت و زيبايي را به محيط زندگي خود ببخشيد. پس مي توانيد

با كسب اطلاعات دقيق از متراژ منزل و مشورت با يك آرشيتكت به راحتي فضاي داخلي خانه تان را تغيير دهيد

و صاحب دكوراسيون داخلي پذيرايي خاصي شويد.

كابينت انزو چيست

Image result for ‫كابينت انزو‬‎

 

شركت كابينت انزو

در ايران از از روي تساهل و تسامح يا شايد هم اشتباهاً به كليه شركت هايي كه در حال توليد هاي داراي طراحي مشابه

با برند انزو توليد شركت خارجي Zentique هستند شركت انزو گفته مي شود. ناميدن شركت توليد كننده كابينت هاي

طرح انزو به شركت كابينت انزو تقريباً مشابه فرآيند نامگذاري پودر رختشويي به “تايد” و يا مايع ظرفشويي به “ريكا” در ايران است.

 

همانطور كه ميدانيد “تايد” و “ريكا” به ترتيب نام اولين برندهاي توليد كننده پودر رختشويي و مايع ظرفشويي در ايران بوده اند.

و چون اين دو برند در هنگام ورود به ايران در راسته كاري خود پيشتاز بوده اند؛ تا مدت زيادي در گوشه و كنار كشور به همه

پودرهاي رختشويي “تايد” و به همه مايع هاي ظرفشويي نيز “ريكا” مي گفته اند. حال مشابه همين اتفاق در نامگذاري

كابينت هاي مشابه طرح برند انزو و شركت هاي توليد كننده آنها رخ داده است.

سيستم آشپزخانه انزو

سيستم آشپزخانه انزو نام برندي است كه در واقع خود بخشي از خط توليد برند Zentique است. مشابه برند

بري سان كه زيرمجموعه برند اورياژ است. برند Zentique در زمينه در زمينه مبلمان، نورپردازي و دكوراسيون منزل فعاليت مي كند.

 

برند انزو به طور خاص مربوط به سيستم آشپزخانه بوده و فعاليتش در عرصه طراحي، توليد و اجراي كابينت آشپزخانه،

ميز و صندلي و درب تمام چوب ميباشد. سيستم آشپزخانه انزو به نوآوري هاي موفق و طراحي با كيفيت بالا در زمينه

محصولات آشپزخانه فعاليت و شهرت دارد.

 

منظور از شركت انزو در ايران وجود شركت خاصي با اين اسم نيست در واقع در مكالمات روزمره، مردم به كليه شركت هاي

كابينت ساز داخلي كه كابينت هايي شبيه كابينت هاي برند انزو توليد مي كنند شركت انزو مي گونيد و بالطبع كابينت هاي موجود

در ايران كه موسوم به كابينت انزو  هستند نيز برند انزو نيستند و از روي تسامح به دليل تشابه در طراحي به اين نام معروف شده اند.

 

ما هم هر جا در اين مقاله سخن از انزو مي كنيم به پيروي از عموم مردم بوده و در واقع منظورمان كابينت طرح انزو است.

بنابراين روشن است كه شركت انزو در ايران -بر خلاف تصور خيلي ها- هر نوع شركتي است كه طرح انزو توليد مي كند.

انزو چيست ؟ تفاوت كابينت آشپزخانه انزو با وكيوم

 

انزو در واقع نوعي از كابينت آشپزخانه وكيوم است كه همانند كابينت وكيوم مغزي آن از جنس ورق MDF بوده و علاوه

بر آن از طريق تكنولوژي وكيوم توسط دستگاه پرس وكيوم روكش مورد نظر روي آن ها پرس مي گردد. خب شايد اين سؤال

در ذهن شما به درستي پيش بيايد كه پس چرا نام متفاوتي بر آن گذارده شده است؛ دليل آن در تفاوت هاي خاصي است

كه اين دو را از يكديگر متمايز مي كند.

 

تفاوت اول كابينت آشپزخانه انزو با آشپزخانه وكيوم در اين است كه قطر ورق MDF بكار رفته در انزو از قطر ورق MDF به كار رفته

در كابينت وكيوم بيشتر است. دقيقتر بگوييم قطر ورق هاي MDF به كار رفته در انزو برابر با ۲۵ ميليمتر مي باشد در حاليكه

قطر ورق MDF به كار رفته در كابينت كيوم برابر با ۱۶ يا نهايتا ۱۸ ميليمتر مي باشد.

 

تفاوت دوم كابينت آشپزخانه انزو با كابينت آشپزخانه وكيوم در اين است كه قطر روكش به كار رفته در انزو نيز نسبت

به قطر روكش كابينت وكيوم بيشتر است. تفاوت سوم اين دو كابينت نيز در اين است كه چهار طرف درب انزو توسط

دستگاه سي ان سي، تراش مي خورد و به همين دليل قطر لبه هاي انزو تا ۸ ميلي متر كمتر از قطر لبه ها در وكيوم است.

 

تفاوت چهارم كابينت آشپزخانه انزو با وكيوم هم در اين است كه انزو در همه حال به شكل سفيد براق هستند

در حاليكه كابينت آشپزخانه وكيوم تنوع رنگ گسترده تري دارد. تفاوت پنجم كابينت آشپزخانه انزو با كابينت وكيوم نيز در قيمت

تمام شده آنهاست كه به دليل جنس و ميزان متريال به كار رفته قيمت كابينت انزو به مراتب بيشتر از كابينت وكيوم است.

 

انزو به دليل برخورداري از رنگ سفيد باعث بزرگتر جلوه دادن فضاي منزل و به طور خاص فضاي آشپزخانه مي شود.

از سوي ديگر رنگ سفيد، رنگي است كه به راحتي مي توان تمامي اجزا و لوازم آشپزخانه را با آن ست كرد. انزو را ميتوان تلفيقي از

وكيوم كلاسيك و هايگلاس سفيد دانست.

پوليشي چيست

كابينت پوليشي در واقع نوعي از انزو است كه در آن به جاي روكش وكيوم، رنگ پوليشي به كار مي رود.

رنگ پوليشي در واقع يكي از خاصترين رنگ هايي است كه بر روي MDF قرار مي گيرد. پوليش ماده‌اي است

غالباً به شكل مايع كه البته گاهي نيز به صورت خميري و اسپري نيافت مي شود. پوليش بر روي سطوح مختلف به كار مي رود

و باعث از بين بردن آلودگي‌ها و خط و خش از سطح آنها مي‌شود.

سطوح مختلف اعم از پلاستيكي، شيشه‌اي، چوبي و فلزي را مي توان با استفاده از پوليش، شفاف و درخشنده كرد.

استفاده از پوليش‌ چوب مي‌تواند به خوبي خط و خش‌هاي ريز را از روي سطح چوب پاك كرده و درخشندگي را به سطح چوب هديه دهد.

علاوه بر آن مي تواند باعث بازسازي سطح چوب گرديده و به خوبي از اكسيد شدن آن محافظت نمايد.

 

مكانيسم عملكرد پوليش به اين صورت است كه با برداشتن يك لايه نازك از رنگ، خط و خش‌ها را پر كرده و آنها را از بين مي‌برد

و در نتيجه جلا و درخشندگي خاصي را به سطح مورد نظر ارائه مي كند. در واقع پوليش به دليل اينكه حاوي مواد ساينده است

همچون سنباده عمل مي‌كند. پوليش بسته به نوع آن مي‌تواند به صورت زبر و يا نرم باشد. اكثر پوليش‌ها حاوي واكس نيز هستند

تا جلا و درخشندگي لازم را به سطح مورد نظر ارائه دهند.

 

مزيت مدل پوليشي نسبت به آشپزخانه انزو معمولي (داراي روكش وكيوم) در اين است كه اگر روي درب كابينت پوليشي

دچار خط و خش ايجاد شود قابل ترميم مي باشد. اما از سوي ديگر استفاده از پوليش در چندين نوبت نيز مي تواند مضر باشد

چراكه ضخامت لايه بيروني و محافظ رنگ بدنه (كيلر) را كاهش داده و در نتيجه آن، ميزان آسيب پذيري رنگ در برابر عوامل

زيست محيطي مخرب نيز كم مي شود.

 

استخدام عمران پرسپوليس الهام‌بخش يوناني‌ها بوده است

به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، الك ريژكف در اين ديدار افزود: با توجه به همسايگي جغرافيايي

دو كشور ايران و روسيه، زمينه‌هاي مشتركي براي همكاري‌هاي دو كشور درحوزه ميراث فرهنگي وجود دارد.

معاون وزير فرهنگ روسيه در امور گردشگري با اشاره به شناخت اجمالي خود از سازمان‌ها و موسسات دست اندركار

ميراث‌فرهنگي در ايران و فعاليت‌هاي منسجم اين دستگاه‌ها در مقايسه با روسيه، اقدام جالب و ابتكاري ايران در تهيه

مستندي براي فرش ايراني پازيريك (اين فرش در موزه ارميتاژ نگهداري مي‌شود) را ستود.

ريژكف همچنين آمادگي خود را براي برگزاري برنامه‌اي مستقل براي معرفي فرش پازيريك در مسكو و حمايت از ثبت جهاني

اين اثر در فهرست ميراث جهاني يونسكو – با هماهنگي و اقدام اوليه از سوي موزه ارميتاژ- اعلام كرد.

وي پيشنهاد مرمت و بازسازي ابنيه و آثار تاريخي باستاني مربوط به ايران در قفقاز شمالي روسيه و مرمت و بازساري

بنا‌هاي مربوط به روسيه در كليساي ارتدوكس ايران را پيشنهاد كرد كه از سوي طرف ايراني مورداستقبال قرار گرفت.

ريژكف با اشاره اين نكته كه بتازگي به سمت معاون وزير فرهنگ روسيه منصوب شده است؛ درباره استخدام عمران ايراني گفت: معماري پرسيا،

قبل از معماري يونان وجود داشته و در واقع استخدام عمران يوناني از معماري ايراني تاثير پذيرفته است.

وي ادامه داد: يوناني‌هاي قديم پس از مطالعه و بررسي استخدام عمران پرسپوليس براساس آن شروع به ساخت اماكن و كاخ‌هاي خود كردند،

اين در حالي است كه علم غرب اين موضوع تاريخي را در زير ميز پنهان كرده است!

معاون وزير فرهنگ روسيه در امور گردشگري تاكيد كرد: تحقيقاتي در زمينه آغاز پرسپوليس انجام شود چرا كه تحقيق

دراين زمينه مي‌تواند مسائل بسياري را مشخص كند.

ريژكف با ابراز تاسف از اين كه علم غرب نقش ايران قديم را در فرهنگ و تاريخ و استخدام عمران كم‌رنگ نشان مي‌دهد، گفت: منظور

من منازعه شرق و غرب نيست بلكه بحث من عدالت و برقراري دانش است.

وي برگزاري نمايشگاه و همايش‌هاي بين‌المللي و گنجاندن تاريخ استخدام عمران در برنامه‌هاي درسي مدارس را از جمله اقدامات

براي عملي شدن ايده خود دانست و افزود: وزارت فرهنگ روسيه آمادگي دارد فضا‌هاي مورد نياز در اين زمينه را در اختيار ايران قرار دهد.

همچنين سيد محمد بهشتي رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي در اين ديدار با بيان اينكه مرمت و بازسازي يك وجه و مرحله‌اي

از كار است گفت: مستندسازي بسيار مهم است و ايران آمادگي دارد هيئتي براي شناسايي و بررسي ميداني به روسيه اعزام كند.

وي ادامه داد: در زمينه انجام كار پژوهشي بر روي اين اسناد و انتشار آن‌ها نيز طرف ايراني آماده همكاري با طرف روسي است.

بهشتي از باستان‌شناسان و كارشناسان ميراث‌فرهنگي روسيه براي شركت در همايش سالانه باستان‌شناسان ايران و برگزاري

نمايشگاه عكس آثار و اماكن تاريخي ثبت شده ايران در فهرست آثار ميراث جهاني يونسكو دعوت كرد كه مورد استقبال مقام

روس قرار گرفت.

در اين نشست علاوه بر مباحث مهم ميراث‌فرهنگي و بررسي و مرور زمينه‌هاي همكاري كه در بالا مورد اشاره قرار گرفت،

به جايگاه اسب در زندگي و ورزش چوگان نيز پرداخته شد.

عمران پرسپوليس الهام‌بخش يوناني‌ها بوده است

به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، الك ريژكف در اين ديدار افزود: با توجه به همسايگي جغرافيايي

دو كشور ايران و روسيه، زمينه‌هاي مشتركي براي همكاري‌هاي دو كشور درحوزه ميراث فرهنگي وجود دارد.

معاون وزير فرهنگ روسيه در امور گردشگري با اشاره به شناخت اجمالي خود از سازمان‌ها و موسسات دست اندركار

ميراث‌فرهنگي در ايران و فعاليت‌هاي منسجم اين دستگاه‌ها در مقايسه با روسيه، اقدام جالب و ابتكاري ايران در تهيه

مستندي براي فرش ايراني پازيريك (اين فرش در موزه ارميتاژ نگهداري مي‌شود) را ستود.

ريژكف همچنين آمادگي خود را براي برگزاري برنامه‌اي مستقل براي معرفي فرش پازيريك در مسكو و حمايت از ثبت جهاني

اين اثر در فهرست ميراث جهاني يونسكو – با هماهنگي و اقدام اوليه از سوي موزه ارميتاژ- اعلام كرد.

وي پيشنهاد مرمت و بازسازي ابنيه و آثار تاريخي باستاني مربوط به ايران در قفقاز شمالي روسيه و مرمت و بازساري

بنا‌هاي مربوط به روسيه در كليساي ارتدوكس ايران را پيشنهاد كرد كه از سوي طرف ايراني مورداستقبال قرار گرفت.

ريژكف با اشاره اين نكته كه بتازگي به سمت معاون وزير فرهنگ روسيه منصوب شده است؛ درباره عمران ايراني گفت: معماري پرسيا،

قبل از معماري يونان وجود داشته و در واقع عمران يوناني از معماري ايراني تاثير پذيرفته است.

وي ادامه داد: يوناني‌هاي قديم پس از مطالعه و بررسي عمران پرسپوليس براساس آن شروع به ساخت اماكن و كاخ‌هاي خود كردند،

اين در حالي است كه علم غرب اين موضوع تاريخي را در زير ميز پنهان كرده است!

معاون وزير فرهنگ روسيه در امور گردشگري تاكيد كرد: تحقيقاتي در زمينه آغاز پرسپوليس انجام شود چرا كه تحقيق

دراين زمينه مي‌تواند مسائل بسياري را مشخص كند.

ريژكف با ابراز تاسف از اين كه علم غرب نقش ايران قديم را در فرهنگ و تاريخ و عمران كم‌رنگ نشان مي‌دهد، گفت: منظور

من منازعه شرق و غرب نيست بلكه بحث من عدالت و برقراري دانش است.

وي برگزاري نمايشگاه و همايش‌هاي بين‌المللي و گنجاندن تاريخ عمران در برنامه‌هاي درسي مدارس را از جمله اقدامات

براي عملي شدن ايده خود دانست و افزود: وزارت فرهنگ روسيه آمادگي دارد فضا‌هاي مورد نياز در اين زمينه را در اختيار ايران قرار دهد.

همچنين سيد محمد بهشتي رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي در اين ديدار با بيان اينكه مرمت و بازسازي يك وجه و مرحله‌اي

از كار است گفت: مستندسازي بسيار مهم است و ايران آمادگي دارد هيئتي براي شناسايي و بررسي ميداني به روسيه اعزام كند.

وي ادامه داد: در زمينه انجام كار پژوهشي بر روي اين اسناد و انتشار آن‌ها نيز طرف ايراني آماده همكاري با طرف روسي است.

بهشتي از باستان‌شناسان و كارشناسان ميراث‌فرهنگي روسيه براي شركت در همايش سالانه باستان‌شناسان ايران و برگزاري

نمايشگاه عكس آثار و اماكن تاريخي ثبت شده ايران در فهرست آثار ميراث جهاني يونسكو دعوت كرد كه مورد استقبال مقام

روس قرار گرفت.

در اين نشست علاوه بر مباحث مهم ميراث‌فرهنگي و بررسي و مرور زمينه‌هاي همكاري كه در بالا مورد اشاره قرار گرفت،

به جايگاه اسب در زندگي و ورزش چوگان نيز پرداخته شد.

معماري پرسپوليس الهام‌بخش يوناني‌ها بوده است

به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، الك ريژكف در اين ديدار افزود: با توجه به همسايگي جغرافيايي

دو كشور ايران و روسيه، زمينه‌هاي مشتركي براي همكاري‌هاي دو كشور درحوزه ميراث فرهنگي وجود دارد.

معاون وزير فرهنگ روسيه در امور گردشگري با اشاره به شناخت اجمالي خود از سازمان‌ها و موسسات دست اندركار

ميراث‌فرهنگي در ايران و فعاليت‌هاي منسجم اين دستگاه‌ها در مقايسه با روسيه، اقدام جالب و ابتكاري ايران در تهيه

مستندي براي فرش ايراني پازيريك (اين فرش در موزه ارميتاژ نگهداري مي‌شود) را ستود.

ريژكف همچنين آمادگي خود را براي برگزاري برنامه‌اي مستقل براي معرفي فرش پازيريك در مسكو و حمايت از ثبت جهاني

اين اثر در فهرست ميراث جهاني يونسكو – با هماهنگي و اقدام اوليه از سوي موزه ارميتاژ- اعلام كرد.

وي پيشنهاد مرمت و بازسازي ابنيه و آثار تاريخي باستاني مربوط به ايران در قفقاز شمالي روسيه و مرمت و بازساري

بنا‌هاي مربوط به روسيه در كليساي ارتدوكس ايران را پيشنهاد كرد كه از سوي طرف ايراني مورداستقبال قرار گرفت.

ريژكف با اشاره اين نكته كه بتازگي به سمت معاون وزير فرهنگ روسيه منصوب شده است؛ درباره معماري ايراني گفت: معماري پرسيا،

قبل از معماري يونان وجود داشته و در واقع معماري يوناني از معماري ايراني تاثير پذيرفته است.

وي ادامه داد: يوناني‌هاي قديم پس از مطالعه و بررسي معماري پرسپوليس براساس آن شروع به ساخت اماكن و كاخ‌هاي خود كردند،

اين در حالي است كه علم غرب اين موضوع تاريخي را در زير ميز پنهان كرده است!

معاون وزير فرهنگ روسيه در امور گردشگري تاكيد كرد: تحقيقاتي در زمينه آغاز پرسپوليس انجام شود چرا كه تحقيق

دراين زمينه مي‌تواند مسائل بسياري را مشخص كند.

ريژكف با ابراز تاسف از اين كه علم غرب نقش ايران قديم را در فرهنگ و تاريخ و معماري كم‌رنگ نشان مي‌دهد، گفت: منظور

من منازعه شرق و غرب نيست بلكه بحث من عدالت و برقراري دانش است.

وي برگزاري نمايشگاه و همايش‌هاي بين‌المللي و گنجاندن تاريخ معماري در برنامه‌هاي درسي مدارس را از جمله اقدامات

براي عملي شدن ايده خود دانست و افزود: وزارت فرهنگ روسيه آمادگي دارد فضا‌هاي مورد نياز در اين زمينه را در اختيار ايران قرار دهد.

همچنين سيد محمد بهشتي رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي در اين ديدار با بيان اينكه مرمت و بازسازي يك وجه و مرحله‌اي

از كار است گفت: مستندسازي بسيار مهم است و ايران آمادگي دارد هيئتي براي شناسايي و بررسي ميداني به روسيه اعزام كند.

وي ادامه داد: در زمينه انجام كار پژوهشي بر روي اين اسناد و انتشار آن‌ها نيز طرف ايراني آماده همكاري با طرف روسي است.

بهشتي از باستان‌شناسان و كارشناسان ميراث‌فرهنگي روسيه براي شركت در همايش سالانه باستان‌شناسان ايران و برگزاري

نمايشگاه عكس آثار و اماكن تاريخي ثبت شده ايران در فهرست آثار ميراث جهاني يونسكو دعوت كرد كه مورد استقبال مقام

روس قرار گرفت.

در اين نشست علاوه بر مباحث مهم ميراث‌فرهنگي و بررسي و مرور زمينه‌هاي همكاري كه در بالا مورد اشاره قرار گرفت،

به جايگاه اسب در زندگي و ورزش چوگان نيز پرداخته شد.

آناميس و كابينت بدون دستگيره

تصور وجود كابينت‌هايي بدون دستگيره شايد تا چند سال پيش، بسيار دور از ذهن آناميس مي‌نمود، اما امروزه

به كمك دانش و تكنولوژي هر چيزي ممكن است. با ديدن بدون دستگيره ، ممكن است اين فكر به ذهن‌تان

خطور كند كه چگونه مي‌توان درب اين كابينت‌ها را باز يا بسته نمود؟ در پاسخ بايد گفت، باز و بسته

كردن كابينت بدون دستگيره برخلاف چيزي كه ممكن است به نظر آيد، ابدا مشكل نيست و تنها يك

فشار كوچك لازم است تا در كابينت به روي شما گشوده شود و شما دسترسي كاملي به وسايل

درون آن داشته باشيد.

 

نقش دستگيره‌ها در زيبايي كابينت:

شايد در وهله‌ي اول، دستگيره‌‌هاي كابينت ، اجزاي  مهم و حائز اهميتي به نظر نيايند، اما زماني

كه پا به درون آشپزخانه مي‌گذاريد، دستگيره‌ها بيش از يك اجزاي كوچك و بدون اهميت، جلوه‌گري مي‌كنند.

دستگيره‌هاي آشپزخانه در واقع اجزايي هستند كه باعث باز و بسته شدن درب و كشوها مي‌شوند

و مي‌توانند باعث تسهيل كار شوند، اما وجود يا عدم وجود آن‌ها چنانچه به جا و متناسب بكار گرفته شوند،

نقش مهمي هم در زيبايي آشپزخانه ايفا مي‌كنند.كابينت مشكي بدون دستگيره ،دستگيره آشپزخانه تابعي از سبك و مدل كابينت‌ها ست، به اين معني كه بايد با سبك و نوع كابينت‌ها

و فضاي كلي آشپزخانه هارموني و هماهنگي داشته باشد.

چرا كابينت‌ بدون دستگيره ؟

كابينت‌ بدون دستگيره امروزه از اقبال زيادي نزد خريداران برخوردار شده است و اين به دليل مزايايي است

كه اين سبك از كابينت براي آشپزخانه شما به همراه دارد:

  • مهم‌ترين ويژگي كابينت بدون دستگيره ، عدم وجود ابزار و يراق‌ بر روي درب كابينت آشپزخانه است.
    اين ويژگي باعث مي‌شود، قدرت انطباق‌پذيري و سادگي بيشتري در آشپزخانه و به دنبال آن
    كل دكوراسيون داخلي منزل فراهم آيد.
  • بدون دستگيره ، به دليل سادگي خاصي كه دارد، ممكن است توجه هر خريداري را به خود جذب كند.
    افرادي كه طرفدار دكوراسيون ساده و خلوت هستند، طبيعتا از كابينت بدون دستگيره استقبال خواهند كرد
    و اين مدل از كابينت‌ها بدون شك برايشان جذاب خواهد بود.
  • كوچك بودن فضاي كلي خانه‌ها باعث شده است كه طراحان تمايل بيشتري به سمت سادگي داشته باشند،
    زيرا وجود دكوراسيون ساده و با پيرايه‌ي كمتر، فضا را بزرگتر و با نظم بيشتري نشان مي‌دهد.
  • وجود نظم، يكي ديگر از دلايل تمايل افراد به كابينت بدون دستگيره است. از آنجا كه فضاي كلي آشپزخانه‌ها
    با اتاق نشمين و پذيرايي يكسان است و وسايل آشپزخانه و نشيمن به گونه‌اي با هم،
    تركيب و ادغام مي‌شوند، وجود كابينت‌هاي بدون دستگيره باعث ايجاد نظم بيشتري شده
    و از فضايي شلوغ و پر زرق و برق جلوگيري مي‌كند.
  • كابينت‌ بدون دستگيره يا مگنت‌دار، طرح جديدي از كابينت‌ آشپزخانه محسوب مي‌شود و طبيعي است
    كه افرادي كه به دكوراسيون مد روز علاقمند هستند، به اين مدل از كابينت‌ها جذب شوند.
  • راحتي و سهولت در روند باز و بسته كردن كابينت، يكي ديگر از دلايلي است كه افراد زيادي
    را به سمت اين مدل از كابينت‌ها سوق داده است.

انواع كابينت بدون دستگيره در دكوراسيون آشپزخانه

كابينت بدون دستگيره در دو طرح كلي ارائه مي‌شود:

  • كابينت دستگيره مخفي:

در واقع در اين مدل از كابينت‌، دستگيره‌ها به شكل مخفي و پنهان تعبيه مي‌شود و مانند شياري باريك است كه چندان به نظر بيننده نمي‌رسد. بر روي اين كابينت‌ها دستگيره‌اي نصب نمي‌شود و درب يا كشوي كابينت را به گونه‌اي مي‌سازند كه شيار باريكي بين كابينت‌ها وجود داشته باشد و به وسيله‌ي آن بتوان كابينت را باز و بسته نمود.

از معايب كابينت دستگيره مخفي ، مي‌توان به اشكال در نحوه‌ي تميزكاري اشاره كرد. از آنجا كه اين كابينت‌ها، به وسيله‌ي شكاف و شيار تعبيه شده در درب كابينت، باز و بسته مي‌شود، اين فضا مي‌تواند محل مناسبي براي جذب گرد و غبار يا ذرات چربي معلق در آشپزخانه باشد. بنابراين بايد دقت بيشتري در تميزي شكاف‌هاي درب كابينت داشته باشيد.

  • كابينت بدون دستگيره جزيرهكابينت مگنت‌دار يا فشاري:

در اين مدل، درب يا كشوي كابينت آشپزخانه به وسيله‌ي نوعي آهن‌ربا و مگنت قوي، باز و بسته مي‌شود. همان‌طور كه از اسم اينها بر مي‌آيد، اين كابينت‌ها به وسيله‌ي يك فشار كوچك از قيد ربايش مگنت آزاد مي‌شوند و شما مي‌توانيد درب كابينت را به راحتي باز كنيد. در واقع، فنر كوچكي كه در اين كابينت‌ها تعبيه مي‌شود، اتصال آهن‌ربا را بر قرار مي‌كند و يا از هم جدا مي‌سازد.

بر خلاف تصور رايج، كابينت‌هاي مگنت‌دار به راحتي باز و بسته مي‌شوند و كار با آن‌ها بسيار سهل و راحت است.

مزيت‌هاي كابينت بدون دستگيره :

بدون دستگيره مزيت‌ها و قابليت‌هايي بسياري دارد كه مي‌تواند فضاي آشپزخانه شما را دگرگون سازد:

از آنجا كه كابينت بدون دستگيره باعث خلوتي بيشتر فضاي آشپزخانه مي‌شود، مي‌تواند آشپزخانه‌تان را بزرگتر از ابعاد واقعي آن نشان دهد.

چنانچه فضاي نشيمن و آشپزخانه مشترك باشد، كابينت‌ بدون دستگيره باعث يكنواخت شدن اين دو فضا شده و ازين طريق، به بزرگتر نشان‌ دادن فضاي عمومي منزل كمك مي‌كند.

بدون دستگيره براي آشپزخانه‌هاي كوچك گزينه‌ي مناسبي است، زيرا فضا را شلوغ و شلخته نشان نمي‌دهد. البته اين موضوع به اين معني نيست كه در آشپزخانه‌اي با ابعاد بزرگ نمي‌توانيد يا نبايد از كابينت‌ بدون دستگيره استفاده كنيد.

اگر از بدون دستگيره در دكوراسيون آشپزخانه آناميس استفاده كنيد، وسايل تزئيني كوچك و ساده هم، خود را به خوبي نشان مي‌دهند. بنابراين دست شما براي انتخاب لوزام و تجهيزات تزئيني باز است.

بدون دستگيره باعث يكپارچگي بيشتر اجزاي دروني آشپزخانه با همديگر مي‌شود. اجزايي مانند، كابينت‌ها، كاشي، ديوار آشپزخانه، كاغذ ديواري و كف‌پوش و كار شما را در انتخاب اين اجزاء آسان‌تر مي‌نمايد.

انواع كابينت‌ بدون دستگيره ، قدرت انطباق بيشتري با فضا و دكوراسيون منزل دارند و به راحتي مي‌توان ساير اجزاي آشپزخانه و منزل را با آن‌ها هماهنگ كرد.

كابينت هايگلاس بدون دستگيره بدون دستگيره نسل جديدي و مدرني از كابينت آشپزخانه آناميس محسوب مي‌شود.

وجود آشپزخانه‌اي ساده و مرتب، با وجود آشپزخانه بدون دستگيره به راحتي فراهم مي‌آيد.

بدون دستگيره باعث دلبازي بيشتر فضاي عمومي آشپزخانه مي‌شود.

به دليل سادگي انواع كابينت بدون دستگيره ، مي‌توان در صورت تمايل از رنگ‌هاي بيشتري در دكوراسيون آشپزخانه استفاده نمود.

بدون دستگيره به دليل سادگي، همواره مد است و به زودي از وجود آن‌ها در آشپزخانه خسته و دلزده نخواهيد شد.

بدون دستگيره ، آشپزخانه‌اي مينيمال و ساده با فضايي دلنشين و به دور از تشريفات را برايتان ايجاد مي‌كند.

با بدون دستگيره ، مي‌توانيد از خطر باز و بسته شدن كابينت توسط كودكان نوپا در امان باشيد.

كابينت‌هاي بدون دستگيره به اجزاي لباس شما يا بدن‌تان گير نمي‌كنند و باعث نخ‌كش شدن پارچه‌هاي ظريف نخواهند شد.

كابينت تيره بدون دستگيره كابينت بدون دستگيره براي چه آشپزخانه‌هايي مناسب است؟

  •  بدون دستگيره براي سبك آشپزخانه مدرن مناسب است و از آن نمي‌توان در سبك آشپزخانه كلاسيك استفاده نمود.
  •  بدون دستگيره، براي آشپزخانه‌هاي كوچك گزينه‌ي مناسبي است.
  • براي آشپزخانه‌هاي باريك و بلند كه در واقع به علت كوچكي فضاي راهرو مانند هستند، بسيار مناسب است.
  • اگر فرزند نوپا و خردسالي داريد، مگنت‌دار مي‌تواند از باز و بسته شدن بي‌دليل كابينت توسط كودك‌تان جلوگيري كند.
  •  بدون دستگيره، براي انواع كابينت چوبي، استيل، ممبران و MDF مناسب است.

نكات مهم در انتخاب و خريد كابينت بدون دستگيره :

  • در اولين گام بايد گفت كابينت بدون دستگيره، كابينت ارزان قيمتي نيست و به دليل تجهيزات و ابزارآلاتي كه در ساخت و نصب آن بكار مي‌رود، اين كابينت‌ها گران هستند. البته نه در حدي كه بودجه‌اي زيادي را به خود اختصاص دهند، اما نمي‌توان گفت چون دستگيره ندارند، بنابراين ارزان‌تر يا اقتصادي‌تر هستند.
  • مگنت بكار رفته در كابينت فشاري، از اهميت بسياري برخوردار است و چنانچه از نوع باكيفيت نباشد، براي شما ايجاد اشكال خواهد كرد.
  • در انتخاب كابينت بدون دستگيره، بايد به رنگ و متريال انتخابي كابينت آناميس توجه كنيد. به دليل اينكه در اين مدل از كابينت‌ها سطح تماس دست با كابينت بيشتر است، چنانچه متريال يا رنگ كابينت شما از نوعي باشد كه رد يا جاي انگشت را نمايان سازد، كابينت بدون دستگيره انتخاب مناسبي نيست. به عنوان مثال، ماهيت براق كابينت هايگلاس خصوصا در رنگ‌هاي تيره به گونه‌اي است كه اثر رد و لكه‌ي انگشت را به وضوح نشان مي‌دهد و اگر از كابينت بدون دستگيره در كابينت هايگلاس استفاده كنيد، بايد وقت كافي براي تميز كردن روزانه كابينت‌ها در نظر بگيريد.
  • اگر از نوع  دستگيره‌ مخفي استفاده مي‌كنيد، حتما شكاف و درز كابينت ها را به طور منظم و با دقت تميزكاري كنيد تا ذرات چربي در آنجا انباشته نشوند.

كابينت بدون دستگيره طرح چوبسخن پاياني:

كابينت‌ بدون دستگيره آناميس  ، يكي از مدرن‌ترين اشكال محسوب مي‌شود كه به دليل سادگي و قدرت انطباف و سازش پذيري بيشتر با دكوراسيون خانه و آشپزخانه، مورد توجه خريداران و طراحان بسياري قرار گرفته است و مي‌تواند سادگي، زيبايي، سهولت و مدرنيته را به طور همزمان براي آشپزخانه شما به ارمغان آورد.